گروسی هفته های آینده برای برجام را حیاتی خواند

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن حیاتی خواندن هفته های آینده برای برجام، گفت که توافق موقت آژانس با ایران یک فرصت گرانبها به دیپلماسی برای حفظ برجام داده است.

گروسی هفته های آینده برای برجام را حیاتی خواند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش ایرنا، گروسی در گفت وگو با یک رسانه خارجی اوضاع فعلی را شکننده و حساس توصیف کرد و گفت که تغییر در شرایط بازرسی آژانس از مراکز هسته ای اقدامی در جهت بهتر شدن اوضاع نبوده است.

به ادعای مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با این توافق موقت اطمینان حاصل می گردد که نقاط کوری برای بازرسان سازمان ملل وجود نخواهد داشت.

در سفر اخیر گروسی به ایران، آژانس به یک توافق موقت برای ادامه فعالیت های نظارتی آژانس تا سه ماهه آینده با ایران دست یافت.

گروسی پیشتر در مصاحبه با شبکه خبری ژاپنی(ان اچ کی) با تاکید بر ضرورت دستیابی به توافقی در باره برنامه هسته ای ایران، گفت که اگر ایران و دیگر کشورها از جمله آمریکا در باره این برنامه به توافق دست نیابند، جامعه جهانی با شرایط کاملا جدیدی درمورد پیشرفت هسته ای ایران روبه رو می گردد.

گروسی همچنین تعلیق پروتکل الحاقی خسارتی مهم برای جامعه جهانی خوانده بود.

گروسی روز یکشنبه گذشته در تهران با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در باره آخرین تحولات برجام گفت وگو کرد و این دیدارها به صدور بیانیه ای مشترک بین ایران و آژانس منجر شد که بر اساس آن فعالیت های ضروری نظارت و راستی آزمایی آژانس تا سه ماه در ایران ادامه پیدا کند.

جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، اقدامات داوطلبانه تحت برجام را از پنجم اسفند متوقف نموده است.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین دوشنبه هفته گذشته نامه ایران در این زمینه را به مدیر کل آژانس تسلیم کرد.

وی اظهارداشت که این اقدام در اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای 26 و 36 برجام و به علت عدم پایبندی طرف های مقابل به تعهدات خود در جهت برطرف تحریم های غیرقانونی، اجرا شده و از آژانس خواسته شده است تا در اسرع وقت اقدامات لازم را برای اجرای درخواست های ایران جهت توقف اقدامات مختلف داوطلبانه، شامل اجرای پروتکل الحاقی، به عمل آورد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6375

به "گروسی هفته های آینده برای برجام را حیاتی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی هفته های آینده برای برجام را حیاتی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید