نیارکی: واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی در رده تولیدات هپکو ممنوع است

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون وزیر صمت گفت: واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی در رده فراوریات هپکو از نیمه دوم سال 96 ممنوع شده است و فقط ماشین آلاتی که فراوری داخلی ندارند، امکان ثبت سفارش دارند.

نیارکی: واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی در رده تولیدات هپکو ممنوع است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در مورد شرایط هپکو، گفت: واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی در رده فراوریات هپکو از نیمه دوم سال 1396 ممنوع شده است و فقط ماشین آلاتی که فراوری داخلی ندارند، امکان ثبت سفارش دارند.

معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: بر اساس ماده 109 و 110 قانون امور معادن و مکاتبات اجرا شده با معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، خواهان منع واردات محصولات دو پله بالاتر از رده فراوریات هپکو شده ایم بنابراین به اندازه کافی در بحث واردات، حمایت های لازم از مجموعه واحد های فراوریی فراوریکننده ماشین آلات صنعتی و معدنی صورت می گیرد.

وی مهمترین مسئله هپکو را بحث مالکیت دانست و افزود: خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی با توجه به مصوبه هیات وزیران مالک اکثریت سهام بوده و معین تکلیف بدهی ها و تقاضا برای محصولات هپکو باقی می ماند که موضوع بسیار مهمی است.

معاون امور صنایع وزارت صمت، افزود: البته تقاضا هایی در بخش معدن و بازسازی ماشین آلات راهسازی و احتیاج های سازمان راهداری مطرح است، اما باید مدیریت و مالکیت مجموعه، تامین و تجهیز اقتصادی و معین تکلیف بدهی ها را به انجام برساند تا بتواند سفارش دریافت کند و با فراوری به موقع محصولات را تحویل دهد.

صادقی نیارکی توضیح داد: سیاست کلی کشور، مدیریت منابع به ویژه منابع ارزی برای ساخت داخل و تقویت ارزش اضافه نموده است، هر چه کالا ها ارزش اضافه نموده بیشتری داشته باشند، در داخل فراوری می شوند و مسلماً مجوز واردات برای محصولات کم ارزش، غیر ضروری و مصرفی داده نخواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6136

به "نیارکی: واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی در رده تولیدات هپکو ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیارکی: واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی در رده تولیدات هپکو ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید