راهنمای انتخاب برترین شیکر ورزشی و آشنایی با 4 مدل محبوب آن

به گزارش مجله بای بلاگ، شیکر، ظرفی است که برای مخلوط کردن پودرهای مکمل و مواد مغذی، مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از علاقه مندان به تناسب اندام هستید و به طور منظم شیک های پروتئینی مصرف می کنید، داشتن برترین شیکر ورزشی برای روتین زندگی سالم و تناسب اندام شما لازم است. یکی از مزیت های شیکر ورزشی، مخلوط کردن بدون دردسر نوشیدنی ها و مواد پروتئینی است. شیکرها در میزان و شکل های مختلفی وجود دارند. در این مقاله به آنالیز کامل انواع شیکر، نحوه استفاده، نکات مهم برای خرید و نگهداری آن می پردازیم.

راهنمای انتخاب برترین شیکر ورزشی و آشنایی با 4 مدل محبوب آن

شیکر چیست؟

شیکر ورزشی، یک بطری مخصوص است که برای مخلوط کردن پودرهای مکمل بدنسازی، پروتئین، سایر مواد غذایی و نوشیدنی ها استفاده می گردد. شیکرها معمولاً از پلاستیک، شیشه و استیل ساخته می شوند و دارای یک بخش همزن داخلی، برای مخلوط کردن مواد هستند. بطری های شیکر، ابزاری ارزشمند برای افرادی هستند که ورزش می نمایند و به سلامت بدن خود اهمیت می دهند؛ زیرا تهیه اسموتی های پروتئینی با یک بطری معمولی، منجر به هدر رفتن مقدار قابل توجهی پودر و مواد مغذی می گردد. اما با استفاده از شیکر ورزشی برای مخلوط کردن نوشیدنی ، نگران ریختن آن نخواهید بود.

مزایای استفاده از شیکر ورزشی

شیکر ورزشی، دارای مزایای زیادی است. شیکرها، مواد پودری مورد احتیاج برای تهیه نوشیدنی های پروتئینی را به سرعت و با دقت مخلوط می نمایند. این ویژگی سبب می گردد که فرآیند تهیه مکمل های غذایی ورزشی، سریع تر و راحت تر انجام گردد. همچین بعضی شیکرها محتوای درون ظرف را تا مدت زیادی خنک و تازه نگه می دارند. طراحی خاص شیکرهای ورزشی، امکان حمل ونقل آسان آن ها را برای ورزشکاران در هر مکان و زمان فراهم می نماید؛ علاوه بر این، به علت داشتن درپوش محکم و مخصوص، از ریختن مواد به بیرون جلوگیری می نمایند. استفاده از شیکر ورزشی، به عنوان یک ابزار کلیدی در روتین ورزشی، علاوه بر تسهیل فرآیند تهیه نوشیدنی های پروتئینی، به بهبود عملکرد ورزشی، بازیابی سریع تر و حفظ سلامت و تناسب اندام یاری می نماید.

انواع شیکر ورزشی

شیکرهای ورزشی در انواع مختلف، به منظور مخلوط کردن مکمل های ورزشی و نوشیدنی های مختلف به کار می روند. شما می توانید با توجه به مقدار استفاده و احتیاج خود، هر نوع را انتخاب کنید. در ادامه شرحاتی درباره شیکرهای یک تکه، دوتکه، سه تکه و شیکر برقی آورده شده است:

  • شیکر ساده یا یک تکه: این نوع شیکرها، به صورت یک بطری ساده با در پیچی فراوری می شوند. داخل این شیکرها، یک میکسر یا همزن ساده قرار گرفته است که برای مخلوط کردن پودرهای پروتئین و سایر مکمل ها استفاده می گردد. شیکرهای یک تکه به علت داشتن ظاهر ساده و وزن سبک، به راحتی قابل حمل هستند و برای مصارف روزمره گزینه خوبی خواهند بود.
  • شیکر دوتکه دارای محفظه جدا: بعضی از شیکرها دارای دو محفظه یا جعبه های تقسیم نماینده داخلی هستند که شامل یک محفظه برای مایع و یک محفظه جداگانه برای پودرها می گردد؛ این محفظه ها به شما امکان می دهند، مکمل های مورد نظر خود را به طور جداگانه و به تعداد معین در شیکر قرار دهید. شیکرهای دارای محفظه جدا، برای مصرف سریع و آسان مکمل ها به ورزشکاران یاری می نمایند. بعلاوه باعث می شوند مواد بهتر ترکیب گردد.
  • شیکر سه تکه دارای محفظه مخصوص مکمل: این نوع شیکرها، دارای محفظه های مجزا هستند که در قسمت پایین شیکر قرار می گیرند. قسمت های داخل شیکرهای سه تکه، شامل یک محفظه برای مایع و معمولا دو مخزن دیگر است که به ترتیب برای قرص و پودر مخصوص استفاده می شوند. این محفظه های مجزا، امکان نگهداری جداگانه مکمل ها و نوشیدنی ها را فراهم می نمایند تا در زمان مناسب به شیکر اضافه و با هم ترکیب شوند. شیکرهای سه تکه، معمولاً برای افرادی که احتیاج به ترکیب چند مواد مختلف دارند، مناسب هستند.
  • شیکرهای ورزشی برقی: شیکرهای الکتریکی، دارای موتور برقی و تیغه های پلاستیکی یا فلزی هستند که با فشار دادن دکمه مخصوص، مواد درون شیکر را به طور اتوماتیک مخلوط می نمایند. قابلیت این نوع شیکر، باعث میکس کامل و سریع مکمل ها می گردد. البته برای تهیه شیرموز، آب میوه و اسموتی نیز مناسب هستند. شیکرهای برقی، با مخلوط کردن کامل مواد، یک مایع یکدست به شما خواهند داد. این نوع شیکرها معمولاً برای مواقعی که ترکیب مواد زمان بر است، مناسب خواهند بود.

جنس مناسب برترین شیکر ورزشی

شیکرهای ورزشی، معمولاً از پلاستیک، شیشه، فلز ضدزنگ یا استیل ساخته می شوند. انتخاب جنس شیکر بدنسازی به احتیاج و سلیقه شما بستگی دارد. در ادامه به آنالیز شیکرهای پلاستیکی و شیشه ای و فلزی می پردازیم تا با دانستن ویژگی های هرکدام، برترین انتخاب را داشته باشید.

شیکرهای پلاستیکی

شیکرهای ورزشی پلاستیکی، از موادی مانند پلی پروپیلن و پلی کربنات ساخته می شوند. این شیکرها به خاطر ساختار سبک و مقاوم خود مورد توجه بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته اند. علاوه بر این موضوع، قیمت مناسبی نیز دارند و به راحتی قابل شستشو هستند. بااین حال، در انتخاب یک شیکر پلاستیکی، مهم است که مواد بدون BPA و فتالات باشند تا جلوی ورود مواد شیمیایی مضر به نوشیدنی را بگیرند. اگر در پی شیکر ساده و مقرون به صرفه قیمت هستید، شیکر یک تکه پلاستیکی، گزینه مناسبی است.

شیکرهای شیشه ای

شیکرهای ورزشی شیشه ای، با ظاهر شیک خود شناخته می شوند. این شیکرها از شیشه مقاوم ساخته می شوند، که امکان شست وشوی آسان را برای شما فراهم می نماید. شیشه در برابر بو و لکه مقاوم است؛ بااین حال ، به علت آسیب پذیری بیشتر در مقابل ضربه و شکستگی، بعضی شیکرهای شیشه ای به کاورهای محافظ سیلیکونی احتیاج دارند. اگر در پی یک محصول شیک و لوکس هستید، شیکر شیشه ای، گزینه درستی است.

شیکرهای فلزی یا استیل

شیکرهای ورزشی استیل، از فلز ضدزنگ فراوری می شوند. این شیکرها به علت سختی و مقاومت بالا، به عنوان یک گزینه عالی برای علاقه مندان به ورزش است. جنس استیل این نوع شیکر، باعث می گردد محتوای داخلی آن به مدت طولانی سرد و تازه نگه داشته گردد. اگرچه این شیکرها به علت کیفیت و مقاومت زیاد پرطرفدار هستند اما قیمتی بالاتر، نسبت به شیکرهای پلاستیکی دارند. اگر در پی یک شیکر بادوام هستید، شیکراستیل انتخاب خوبی است.

اهمیت داشتن در محکم و مقاوم شیکر ورزشی

هنگام خرید شیکر ورزشی، حتماً به کیفیت درپوش آن توجه کنید. شاید عجیب باشد اما در شیکر ورزشی، بر عملکرد و دوام شیکر تأثیر می گذارد. یک درپوش محکم، از نشت نوشیدنی، ورود گردوغبار و باکتری ها جلوگیری می نماید. درپوش محکم مانع بیرون ریختن نوشیدنی شیکر می گردد، به خصوص اگر شیکر را در کیف یا کوله پشتی حمل می کنید. در پی درپوشی باشید که دارای درزگیر باشد تا بهتر از نشتی نوشیدنی جلوگیری کند. در مناسب برترین شیکر ورزشی، به راحتی باز و بسته می گردد و درعین حال بسیار محکم است.

ظرفیت و سایز مناسب برترین شیکر

انتخاب ظرفیت مناسب شیکر، به احتیاج شما بستگی دارد. ابعاد مناسب شیکر، برای استفاده راحت از آن مهم است. اگر فقط از شیکر برای مخلوط کردن پروتئین استفاده می کنید، یک شیکر کوچک کافی است. اما اگر از شیکر برای مخلوط کردن حجم زیادی از مواد یا تهیه نوشیدنی های دیگر استفاده می کنید، باید یک شیکر بزرگ انتخاب کنید. شیکرهای کوچک ، به عنوان یک گزینه قابل حمل و مناسب برای مخلوط کردن مکمل های ورزشی، حین تحرک و فعالیت های روزمره هستند.

شیکرهای بزرگ تر، مناسب برای افرادی هستند که مقدار مصرف مکمل ها یا نوشیدنی های ورزشی آن ها زیاد است. این افراد ممکن است از مواد جامد مثل آجیل هم در ترکیبات نوشیدنی خود استفاده نمایند تا مخلوط های حجیم تری تهیه نمایند. شیکرهای بزرگ در محیط های ورزشی یا جلسات تمرین شدید، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه استفاده از شیکر ورزشی و نکات مهم برای نگهداری

برای مخلوط کردن مواد در شیکرهای ساده، ابتدا آب یا مایع مورد نظر خود را در شیکر بریزید. سپس پودرهای مورد نظر را اضافه کنید و درپوش شیکر را محکم ببندید. شیکر را به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه تکان دهید تا مواد به خوبی مخلوط شوند. اگر از شیکر برای مخلوط کردن یخ استفاده می کنید، ابتدا یخ را در شیکر بریزید. سپس آب یا مایع مورد نظر را اضافه کنید و درپوش شیکر را محکم ببندید. شیکر را به مدت 1 تا 2 دقیقه تکان دهید تا یخ ذوب گردد و مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

برای جلوگیری از کثیف شدن شیکر، از یک صافی برای ریختن پودر بهره ببرید. صافی از ورود پودرها به اطراف دهانه ی شیکر جلوگیری می نماید و باعث می گردد که شیکر شما تمیز بماند. بعد از استفاده از شیکر، آن را بشویید تا تمیز گردد. شیکر کثیف باعث ایجاد بوی بد داخل آن می گردد. هنگام خرید شیکر، باید به قابلیت شستن آن در ماشین ظرف شویی توجه کنید. بعضی از شیکرها، مانند شیکرهای فلزی، قابل شست وشو در ماشین ظرف شویی نیستند.

چگونه بطری شیکر را تمیز کنید؟

تمیز کردن درست شیکر، برای افزایش طول عمر بطری مخلوط نماینده شما بسیار مهم است. بعلاوه با شستشوی منظم شیکر خود، از رشد باکتری ها و ایجاد بوی بد، جلوگیری خواهید کرد. بهتر است بطری شیکر را بلافاصله پس از استفاده بشویید. برترین راه برای تمیز کردن بطری شیکر، خیس کردن آن در مخلوط آب جوش و صابون (شوینده ملایم) به مدت 30 دقیقه است؛ این کار به شل شدن مواد چسبیده یاری می نماید و مراحل شست وشو آسان تر خواهد شد.

بعلاوه می توانید از سرکه سفید برای افزایش قدرت پاک نمایندگی بهره ببرید. سرکه سفید، یک ضدعفونی نماینده طبیعی است که به از بین بردن باکتری ها و بوی بد یاری می نماید. پس از انجام مراحل خیس کردن، بطری شیکر را با اسفنج و صابون بشویید و سپس آبکشی کنید. استفاده از یک اسفنج ظرف شویی به شما یاری کند تا تمام قسمت های شیکر، مانند شیارهای درپوش، تمیز کنید. اگر بطری شیکر شما بسیار کثیف است، شاید لازم باشد آن را چند بار بشویید؛ این کار باعث می گردد بطری مخلوط نماینده شما کاملا تمیز گردد.

راهنمای انتخاب برترین شیکر ورزشی

در این مقاله به آنالیز کامل ویژگی های برترین شیکر ورزشی پرداختیم و درباره انواع آن شرح دادیم. بعلاوه نکات مهم برای استفاده و نگهداری شیکر را عنوان کردیم تا با رعایت این موارد، مدت زمان زیادی از شیکر خود بهره ببرید. همان طور که شرح دادیم، شیکرهای ورزشی برای مخلوط کردن نوشیدنی های پروتئینی قبل یا بعد از ورزش و سایر نوشیدنی های پودری رژیمی، طراحی شده اند.

برای خرید یک شیکر ورزشی مناسب، باید احتیاجهای خود را در نظر بگیرید. اگر فقط از شیکر برای مخلوط کردن پروتئین استفاده می کنید، یک شیکر یک تکه یا دوتکه کافی است. اما اگر از شیکر برای مخلوط کردن نوشیدنی های دیگر نیز استفاده می کنید، باید یک شیکر سه تکه یا یک شیکر برقی انتخاب کنید. هنگام خرید برترین شیکر، بعلاوه باید به موضوعاتی مانند جنس، ظرفیت، ضد نشت بودن و راحتی استفاده ازشیکر ورزشی، توجه کنید.

منبع: blenderbottle, chiliguides, proscoop

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 دی 1402 بروزرسانی: 9 دی 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8992

به "راهنمای انتخاب برترین شیکر ورزشی و آشنایی با 4 مدل محبوب آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب برترین شیکر ورزشی و آشنایی با 4 مدل محبوب آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید