خبرنگاران وام ازدواج به هر شخص فقط یک بار داده می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران - خبرنگاران - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مبلغ وام ازدواج در سال 1400 گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی ناشی از این افزایش، به هر شخص در دوران زندگی فقط یک بار وام ازدواج داده خواهد شد.

خبرنگاران وام ازدواج به هر شخص فقط یک بار داده می گردد

حسینعلی حاجی دلیگانی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران در مورد جزئیات افزایش مبلغ وام ازدواج در سال 1400 گفت: دولت در لایحه بودجه 50 میلیون تومان برای هر عروس و داماد در نظر گرفته بود.

وی اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی اما مبلغ این وام 20 میلیون تومان افزایش یافت و به 70 میلیون تومان (به ازای هر نفر) رسید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: همچنین یک اعتبار تشویقی برای پسرانی که زیر 25 سال و دخترانی که زیر 23 سال ازدواج می نمایند، گذاشته شد.

وی ادامه داد: براساس این اعتبار تشویقی، 30 میلیون تومان برای این دختران و پسران (زیر 23 سال وپسران 25 سال) اضافه و در مجموع 100 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

به گفته نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس، به منظور جلوگیری از بعضی تبعات احتمالی افزایش مبلغ وام (همچون خرید و فروش وام، طلاق و ازدواج های صوری و...) نیز به هر شخص فقط یک بار وام ازدواج داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، وام ازدواج از سال 1396 با مبلغ 10 میلیون تومان به روز شد و در سال 98 و 99 به ترتیب به 30 میلیون و 50 میلیون تومان (به هر نفر) با بازپرداخت هفت ساله و بهره چهار درصد افزایش یافت.

از شروع تشکیل دولت تدبیر و امید مجموع میزان این وام نیز برابر با 2 هزار میلیارد تومان بود که از سال 96 به 10 هزار میلیارد و در سال 97 نیز به 15 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

سال 98 نیز نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور پرداخت و به روز شد و در سال 99 نیز رقم این وام نیز در مجموع به 50 هزار میلیارد تومان رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6042

به "خبرنگاران وام ازدواج به هر شخص فقط یک بار داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وام ازدواج به هر شخص فقط یک بار داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید