اخبار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 6 میلیون و 200هزار گذشت

به گزارش مجله بای بلاگ، شمار مبتلایان و جان باختگان به ویروس کووید-19 در بعضی از کشورهای دنیا همچنان فرایند صعودی دارد و قربانی می گیرد.

اخبار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 6 میلیون و 200هزار گذشت

به گزارش خبرنگاران، تا به این لحظه بیش از شش میلیون و دویست و ده هزار به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از سیصد و هفتاد و دو هزار تن جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

به گزارش بی بی سی، همزمان با شیوع ویروس کرونا رئیس جمهور آمریکا می گوید نشست جی7 را به خاتمه سال موکول می نماید حال آنکه فکر می نماید این قالب سیاسی-مالی دیگر کارآمد نیست و باید کشورهای بیشتری در آن دخیل باشند. به این ترتیب، این نشست که قرار بود اواخر ماه میلادی آینده (ژوئن) برگزار گردد، به ماه میلادی سپتامبر یا حتی دیرتر موکول می گردد. لازم به ذکر است واشنگتن در حال حاضر علاوه بر اتهامات تجاری، چین را به پنهان کاری درباره شیوع کووید 19 و همچنین کوشش برای منحرف کردن فرایند انتخاباتی آمریکا متهم می نماید.

همزمان با تعویق نشست جی7 وبسایت یو اس آ تودی می نویسد که اعتراضات سراسری در آمریکا به دلیل قتل جرج فلوید می تواند شمار مبتلایان به ویروس کرونا را افزایش دهد. مخصوصا آن دسته از آفریقایی- آمریکایی هایی که در بازداشت پلیس به سر می برند.

با ابتلای9,311 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد1,826,131 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 320 تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم 105,877 برسد.

برزیل

نتایج یک تحقیقات جدید که هفته گذشته منتشر شد هشدار می دهد شمار جان باختگان به دلیل کرونا در برزیل ظرف دو تا سه ماه آینده به 125 هزار نفر خواهد رسید و شرایط این کشور به شدت بحرانی خواهد شد. رئیس جمهور این کشور یعنی ژائیر بولسونارو که ویروس کرونا را یک سرماخوردگی کوچک می داند حالا در بدترین شرایط قرار گرفته است. شمار مبتلایان در این کشور از نیم میلیون عبور نموده و به 501,985 تن رسیده است. در 24 ساعت گذشته نیز 3,545 مورد دیگر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. همچنین با مرگ 38 تن دیگر شمار کلی جان باختگان به 28,872 تن رسیده است.

پس از ایالات متحده برزیل صندلی دوم جدول آلوده ترین کشورهای دنیا را به این ویروس به خود اختصاص داده است.

این کشور از حیث مرگ و میر ناشی از بیماری کووید19 اینک با ثبت بیش از 28 هزار قربانی پس از ایالات متحده، بریتانیا و ایتالیا در صندلی چهارم واقع شده است.

نکته جالب در مورد شرایط شیوع ویروس کرونا در برزیل این است که برغم شمار بالای مبتلایان که از نظر کارشناسان با آمار واقعی فاصله زیادی دارد، ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری راستگرای این کشور خواهان از سرگیری مسابقات فوتبال و بازگشت اقتصاد کشورش به شرایط عادی شده است.

مکزیک

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در میان کادر درمانی مکزیک و کمبود شدید تجهیزات محافظتی در برابر این بیماری راهپیمایی های اعتراضی شکل گرفته است. به گزارش سی جی تی ان، داده های دولتی نشان می دهد که کادر درمانی مکزیک حدود یک چهارم کل مبتلایان کووید19 را در این کشور تشکیل داده اند که یکی از بالاترین آمارهای ابتلا به کرونا در میان کارکنان درمانی در دنیا محسوب می گردد. این خطر با کمبود تجهیزات محافظت شخصی بدتر نیز می گردد. لازم به ذکر است که مکزیکوسیتی و ایالت مجاور آن 40 درصد از کل قربانیان این کشور را در خود جای داده اند.

انستیتوی ملی بیماری های تنفسی مکزیک که طی یک هفته گذشته با تکمیل ظرفیت روبرو شده، اعلام نموده 49 نفر از کارکنانش در بیمارستان ها به کرونا مبتلا شده و 54 نفر دیگر از کارکنانش نیز در جامعه به این بیماری مبتلا شده اند که از این میان دو نفرشان جان خود را از دست داده اند.

به گفته این انستیتو کمبودها در زمینه تجهیزات محافظتی کادر درمانی را بر آن داشته تا به جای استفاده از لباس ها و ماسک های یک بار مصرف از لباس های پارچه ای چند بار مصرف استفاده نمایند. در ابلاغیه ای که به دست کادر درمانی مکزیک رسیده هم چنین اعلام شده که از یک ماسک N95 باید برای یک شیفت کامل استفاده نمایند. حتی استفاده چندباره این ماسک ها نیز در میان کادر درمانی این کشور مشاهده شده است. علاوه بر کمبود تجهیزات، مکزیک با کمبود کارکنان بهداشتی نیز دست و پنجه نرم می نماید.

با ابتلای2,885 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد87,512 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته364 تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم 9,779 برسد.

شیلی

شرایط در این کشور مانند مکزیک وخیم است.به گزارش سانتیاگو تایمز پلیس این کشور می گوید که 931 تن به دلیل نقض مقررات قرنطینه ای بازداشت نموده است. در خبری دیگر پینرا رئیس جمهور این کشور اعلام نموده است که ارسال سبدهای غذایی به خانواده هایی که بیشترین آسیب را از همه گیری ویروس کرونا دیده اند سرعت می یابد.

با ابتلای 4,830 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد99,688 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 57 تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم 1,054 برسد.

انگلیس

به گزارش فرانس 24، درحالیکه 10 هفته از قرنطینه کرونایی در انگلیس می گذرد این کشور از روز دوشنبه این قرنطینه را به خاتمه خواهند رساند تا بیش از 2/2 میلیون نفر که از نظر سلامتی در شرایط ریسک بالا به سر می برند به اجتماع بیایند. از همین الان می توان بالاتر رفتن آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا در انگلیس را حدس زد اما دولت به دلیل بیکاری شدید، رکورد مالی و تعطیلی کسب وکارها بیش از این تاب تحمل فشار را ندارد. با این حال دولت لندن اعلام نموده از روز دوشنبه، افراد حق دارند تنها یک بار در روز از خانه خارج شوند؛ آنها حق ندارند بر سر کار یا فروشگاه بفرایند و باید از حضور جمعیت های شلوغ نیز پرهیز نمایند.

بسیاری از کارشناسان و اعضای اپوزیسیون معتقدند که تصمیم برای اجرایی کردن گام جدید خروج از مقرارت قرنطینه بسیار زدوهنگام از سوی دولت اتخاذ شده است.

جان ادموندز، عضو کمیته علمی تحت مشورت دولت بریتانیا از جمله یکی از این منتقدان است که می گوید در حالیکه ویروس کرونا روزانه تنها در انگلستان هشت هزار قربانی می گیرد حرکت به سوی برداشتن محدودیت های بیشتر بسیار خطرناک است.

با ابتلای1,936 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد 274,762 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 113تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم 38,489 برسد.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (یکشنبه) گزارش داد که تعداد موارد جدید شناسایی آلودگی به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته، 9 هزار و 268 نفر بود تا تعداد کل افراد مبتلا به این بیماری در سراسر روسیه به 405 هزار و 843 مورد افزایش یابد.طبق این اطلاعات، تعداد موارد شناسایی شده روزانه، برای نخستین بار طی یک هفته گذشته، از 9 هزار نفر فراتر رفته است. رشد روزانه موارد ابتلا 2.3 درصد بود که در 84 منطقه از روسیه مشاهده شد. از این تعداد ، 40.8 درصد از مبتلایان، هیچ علائم بالینی بیماری را نشان ندادند.

تعداد موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو- 2 هزار و 595 نفر، در منطقه شهر- 757 مورد و در شهر سن پترزبورگ - 369 نفر است.در مجموع ، در حال حاضر 229 هزار و 267 نفر در روسیه همچنان به بیماری کووید-19 مبتلا هستند.ضمن اینکه تعداد شهفرایندان روسی که در گذشته به عفونت کرونا مبتلا شده و تحت درمان قرار گرفته و بهبود یافته اند، طی یک روز گذشته، 4 هزار و 414 نفر افزایش یافت و در مجموع به 171 هزار و 883 رسیده است.

هند

هند از دیگر نقاط آلوده به ویروس در دنیا است که اعلام نموده از هشتم ژوئن مقررات قرنطینه را با بازگشایی هتل ها، رستوران ها، مراکز تجاری و اماکن مذهبی تسهیل می نماید.

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز یکشنبه بعد از هفته ها قرنطینه گسترده کشور اظهار داشت که محدودیت ها کاهش می یابد، اما از شهفرایندان خواست که در مقابل شیوع کرونا هوشیار باشند. این کشور با جمعیتی 1.3 میلیارد نفری که عمدتا فقیر هستند، تصمیم دارد قوانین سختگیرانه قرنطینه را در مناطقی که ریسک زیادی وجود دارد، تا 30 روز دیگر ادامه دهند، اما در مناطق دیگر محدودیت ها کاهش می یابد.کاهش محدودیت ها در حالی است که طی ماه جاری میلادی، فرایند ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در هند همیشه فرایند صعودی داشته است.

با ابتلای8,709 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد 190,536 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 221 تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم5,406 برسد.

ایران

اما در ایران کیانوش دنیاپور سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز 10 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 282 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 435 مورد بستری و 1847 بیمار به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند. مجموع بیماران کووید19 در کشور نیز به 148 هزار و 950 نفر رسید که متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 57 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند تا مجموع جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 734 نفر برسد. اما خوشبختانه تا به امروز 116 هزار و 827 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

2533 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز 915 هزار و 998 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

شرایط استان خوزستان، همچنان قرمز است و در حال حاضر، استان های آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در شرایط هشدار قرار دارند.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2408

به "اخبار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 6 میلیون و 200هزار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 6 میلیون و 200هزار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید